Miksi hajuvesien välillä on niin suuri hintaero?
Asetetaan itsemme tilanteeseen ... Haluat antaa erityisen huippuhajuveden erityiselle henkilöllesi ja löydät sellaisen Baccarat Rouge 540 (DIVAIN-611). Sen nimi jo kertoo ylellisyyttä ja ylellisyyttä, joten voit arvata korkean hinnan, joten sen maksama lähes 200 euroa ei yllätä sinua (tai kyllä). Mutta mikä varmasti yllättää, on löytää sen vastaavuus DIVAIN.
Miten se voi olla? Miksi joidenkin hajuvesien hinnat ovat kohtuuttomia, kun taas toiset hyvin samankaltaiset ovat erittäin edullisia? Otetaanpa selvää.
Ainutlaatuiset ja ainutlaatuiset ainesosat
Hajuvesien maailma ei välty "kaikki on keksitty". Tästä syystä parfyymimestarit pyrkivät luomaan mahdollisimman innovatiivisia ja erikoisia tuoksuja.
Ja mikä on ainoa tapa saavuttaa se? Ainutlaatuisen ainesosien yhdistelmän luominen joutuu niin usein turvautumaan raaka-aineisiin, jotka ovat joko superyksinomaisia tai sinänsä outoja. Ja nämä ainesosat eivät ole halpoja sanoa... joten aromin lopullinen hinta nousee.
Jotkut niistä ainutlaatuisia ainesosia kalliit hajuvedet tulevat syrjäisistä paikoista tai ovat erittäin monimutkaisia poimia, kuten seuraavissa tapauksissa:
- Ambra: Joidenkin lajien tuottama erite valaat, jonka hinta per kilo jäätä 5000 euroa. Mutta tietysti se tarjoaa ainutlaatuisen aromin ja lisää myös tuoksun kiinnittymistä.
- Orris: Iriksen juuren tuoksu muistuttaa hyvin orvokkeja, mutta se on paljon erikoisempi. Sen korkea hinta 3000 euroa kilolta johtuu siitä, että tämän olemuksen uuttaminen voi kestää 3-5 vuotta.
- Vanha: Tämä aasialaista alkuperää oleva puu (tunnetaan myös nimellä agarpuu) on hajusteiden todellinen halun kohde, koska se antaa tuoksun kehoa ja intensiteettiä. Se tuoksuu puun ja hasselpähkinän sekoitukselta ja on erittäin suosittu kalliissa miesten ja itämaisissa hajuveissä. Sen hinta on myös n 3000 euroa kilolta.
Mutta todella, nykyään melkein kaikki tuotemerkit (paitsi jotkut niche-hajuvedet) tehdään läpi kemialliset kaavat, jotka jäljittelevät luonnollisia esanssia, joten raaka-aineet eivät ole tärkein syy, joka tekee tuoksun hinnasta niin korkean. Itse asiassa suositun brittilehden mukaan Daily Mail, yleensä hinta itse tuoksu ei ylitä 3 % kokonaismäärästä.
Loput 97 % johtuu kahdesta tekijästä, joita kehitämme alla, voittomarginaalin lisäksi, tietysti).
Suunnittelu ja pakkaus
Kuten kaikki tietävät, markkinoiden kalleimmat hajuvedet ovat peräisin eksklusiivisimmat muotimerkit maailmassa, kuten Tom Ford tai Bvlgari; jossa suunnittelu ja huomiota yksityiskohtiin ovat sen maksimit.
He eivät siis voi pullottaa tuoksujaan tavallisiin pulloihin, jotka on valmistettu normaaleista materiaaleista, ei. He haluavat pullosta tulee todellinen keräilyesine niin, että hajuvedestä tulee halun kohde paitsi sen aromin vuoksi. Tätä varten he palkkaavat parhaita tuotesuunnittelijoita, joiden palkkiot näkyvät hajuveden lopullisessa hinnassa.
Sitten on tapaus (ei niin eristetty) joistakin pulloista, jotka sisältävät kultaa, safiireja, rubiineja tai jopa timantteja.
Mainoskampanjat
Vaikka epäilemättä, mainoskampanjat ovat niitä, jotka nostavat ratkaisevasti hajuveden hintaa. Jotkut niistä parhaat hajuvesimainokset Heillä on sen kokoisia tähtiä Rihanna, Johnny Deep tai Kate Moss, ja heidän palkkaamisensa ei ole aivan halpaa.
Mistä löytää parhaat halvat hajuvedet verkosta
Jos kuulut niihin, jotka eivät kiinnitä paljoa huomiota ulkonäköön ja pidät parempana hyvästä sisustuksesta, ekvivalenssihajuvedet ovat sinun ratkaisusi.
klo DIVAIN, asetamme tuoksun laadun etusijalle ennen kaikkea, luopumaan kalliista mainoskampanjoista ja ylelliset pakkaukset. Valitsimme pullot, joissa on yksinkertaisempi muotoilu, mutta kyllä, erittäin esteettinen ja jokaisesta yksityiskohdasta huolehtiva; tehdä niistä erityisiä, vaikka niissä ei olisi kultaa, timantteja tai ne olisivat kuuluisan suunnittelijan suunnittelemia. Meidän on tehty lasi puisella päällyksellä. Siten, onnistumme alentamaan hintoja säilyttäen samalla poikkeuksellisen laadun.
Lisäksi kahden oston jälkeen saat halpoja hajuvettäsi verkosta ilman toimituskuluja ja mahdollisuudella palata jos tuoksu ei ole oikea.
- Tunnisteet: Perfumery